Na co zwracamy uwagę wybierając salon fryzjerski?

Jeśli prowadzimy salon fryzjerski, niekoniecznie jesteśmy w stanie obiektywnie stwierdzić czy to, w co inwestujemy czy to, co robimy ma sens i dobrze wygląda w oczach naszych klientów. Dlatego warto czasami nauczyć się myśleć inaczej i starać się wcielić w skórę klienta. Na co zwrócilibyśmy uwagę, gdybyśmy mieli wybierać salon fryzjerski?

Lokalizacja

Bardzo ważna kwestia, kto wie czy nie najważniejsza. Z pewnością nie chcielibyśmy bowiem poddać się zabiegom w miejscu, które zionie pustkami, jest zlokalizowane z dala od centrum czy domu i jeszcze na dodatek w dzielnicy, która, mówiąc delikatnie, nie ma najlepszej sławy w mieście. Ważne, by salon znajdował się w miarę blisko – albo domu, albo miejsca pracy. Ważne także, by możliwość dotarcia do niego nie wiązała się z wielogodzinnym parkowaniem lub kilkunstominutowym dreptaniem od przystanku.

Ceny

Oczywiście nie mają one kolosalnego znaczenia, jednak są ważne. Kwestia ceny to także sposób dojazdu oraz czas, a więc nie tylko to, co fizycznie rzeczywiście zapłacimy. Cena jest też bardzo względna, gdyż wybierając dobry salon z profesjonalną obsługą i dodatkowymi udogodnieniami, jak np. możliwość rezerwowania wizyt przez internet, możemy zapłacić nieco więcej, jednakże w zamian otrzymać coś, czego nie znajdziemy w żadnym innym salonie.

Sprawdź również: Versum umawia 17 mln wizyt! “Pierwszą wersję kodowaliśmy na prezentacji z klientem”

Reklama

Tak, to ma znaczenie. Niby wszyscy wiemy, że reklamy są wszędzie; niby zdajemy sobie sprawę, że reklama ma nas zachęcić i nie zawsze przedstawić prawdziwy obraz produktu, a jednak dajemy się złapać. Jednak reklama ma także funkcję informacyjną, dzięki której przyciąga nas do danej oferty, a później sami ją weryfikujemy. Na tym etapie ważne jest, by nie tylko reklama była doskonale przygotowana, ale także, aby podczas odwiedzin w salonie okazywało się, że nie kłamała.

Nowoczesnoś2ć

Z jednej strony do salonów fryzjerskich udają się niemalże wszyscy, z drugiej jednak najwięcej jest osób między 20 a 60 rokiem życia. Dlatego są to osoby, które, przynajmniej w większej części, korzystają z dobrodziejstw nowoczesnych technologii. Warto, aby znaleźli je również w naszym salonie – np. w formie rezerwacji online czy wygodnego, elektronicznego programu lojalnościowego. Takie udogodnienia świetnie wpływają na wizerunek salonu i dają klientom poczucie, że trafili do profesjonalnego miejsca.
Prowadząc salon fryzjerski warto czasami myśleć inaczej i zacząć zastanawiać się jak my, jako klienci zareagowalibyśmy na te usługi, które proponujemy. Dzięki temu jesteśmy w stanie rozwijać nasz zakład i stawać się coraz lepsi, a dzięki temu wyróżniać się na tle konkurencji.

Artykuł przygotowany przy współpracy z Versum – oprogramowanie dla salonów fryzjerskich i kosmetycznych.